Wednesday, June 15, 2011

MASALAH + SOLAT + TIDO = PENYELESAIANNYA..

KLU DH  X LH NAK PKIR..ALAMATNYA TIDO JEW LAH..
Setiap manusia yang hidup kat dunia nie mseti akan menghadapi masalah..
aku juga begitu..tapi x usah risau..setiap masalah pasti ada jalan penyelesaian nya..
allah tu maha mengetahui apa akan terjadi..kadang-kala setiap masalah yang kita hadapi 
akan ada hikmah nya..masalah yang kita hadapi tu adalah sebahagia dari dugaan dari allah..
dan dugaan tu sebahagian dari ujian darinya..munkin allah nak uji sejauh mana kita ingat dekat dia..
lebih tepat sebagai peringatan yang dia lebih berkuasa..so jangan pernah lupa pencipta sebenar walaupown kita senang mahupown susuh..walau sebesar mana pown masalah..insyaallah..akan ada juga jalan penyelesaiannya..percaya lahh..percaya yang allah tu ada..dia ada untuk hambanya..cuma kita perlu ingt dekat dia..insyaallah dia pown akan selalu ingt dekat kita..jangan tension2 sngt pikirkan masalah tu..aku pown pernah diuji dengan satu masalah yang besar..tapi alhamdulillah..dengan adanya dia maha pencipta..masalah aku selesai..dan aku diberi peluang kedua untuk memperbaiki diri aku..
klu da masalah try ambik wuduk dan wat la solat sunat dua rakaat..klu ajin baca yassin lepas solat tu..insyaallah tenang ckit hati tu..pastu tido..
aku klu da masalah dan aku dh x bole pkir cara penyelesaiannya..aku lebih suka tido..tido tu dapat membantu aku supaya relax ckit..hehe
tapi ingat..setiap masalah pasti ada jalan penyelesaiaannya..
kerana allah tu maha mengetahui segalanya..asal kita ingat dia insyaallah masalah kita hadapi pown akan dipermudahkan..inyaalllahh...



insyaallah..masalah akan selesai klu kita ingat DIA..



No comments:

Post a Comment